ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ

Веб страницата www.ccc.org.mk користи колачиња за да го подобри вашето искуство на веб страницата. Колачиња (“cookies”) се мали текстуални фајлови кои се снимаат на вашиот компјутер или мобилен уред и кои се користат за прибирање информации преку кои се овозможува препознавање на вашиот компјутер при вашата следна посета на нашата страница, со што се овозможува побрз пристап. Преку колачињата не се прибираат лични податоци. Сите информации добиени преку нив на ниту еден начин нема да ja загрозат вашата приватност.

При посетата на www.ccc.org.mk нашата веб страница може да евидентира информации како името на пребарувачот на интернет, типот на компјутерот, како и технички информации за конекцијата што ја користи корисникот при посетата на веб страната, како што се оперативен систем и давателот на интернет-услугата, IP (интернет протокол) адреси кои се доделуваат од страна на давателот на интернет-услугата и се различни за секој корисник и слични информации.

Со посета на нашата веб страница вие се согласувате со Политиката за приватност како и со евентуалните измени на истата која може повремено да се менува, без претходно известување. Прикажи помалку
Center for Civil Communications
Print
PDF

Во двете кризни години, државните институции купиле 142 нови возила за кои платиле 3,6 милиони евра

on .

There are no translations available.

 

Денес, 16 март 2022 година, Центарот за граѓански комуникации (ЦГК) ги објави истражувањето и базата на податоци на набавените нови патнички возила од државните институции во текот на кризниот период од март 2020 година наваму.

Истражувањето покажува дека се набавени нови 142 патнички возила за 3 милиони и 609 илјади евра. Возила набавиле 42 државни институции.

Најмногу патнички возила набавила владината Служба за општи и заеднички работи на Владата, која доскорешните „Пасати“ ги замени со 45 нови „Шкода Суперб Амбишн“.

Кога станува збор за конкуренцијата на тендерите за набавка на нови возила, таа и натаму опаѓа односно дури на 83 % од тендерите имало само по една понуда.

Повеќе од 40 % од набавените нови возила се поскапи од 30 илјади евра.

Трите најскапо платени возила се „Шкода Суперб ФЛ“ од 47 илјади евра и „Мерцедес Ц 180“ од 44 илјади евра – и двете на Државата видеолотарија, а на трето место е „Хјундаи Сонада“ на Агенцијата за електронски комуникации по цена од 43 илјади евра.

Меѓу марките возила, се чини дека и натаму омилена марка на функционерите е „Шкода“ која со 60 возила води на листата, како и претходните години. Долгогодишното второ место на „Фолксваген“ му го презема „Фиат“ од кој се набавени 25 возила, а на трето место со 13 возила сега е „Ситроен“.

Меѓу фирмите, најголема вредност на договорите и овој пат има „Порше лизинг“ со скоро 2 милиони евра, „МИ-ДА Гранд Моторс“ со речиси 300 илјади евра и „Аутомобиле-СК“ со 274 илјади евра.

Анализата ги опфаќа само патничките возила, а не и комерцијалните, односно товарните, транспортните и техничките возила.

Print
PDF

Semi-annual monitoring report on public procurements related to COVID-19 protection

on .

COVID-19 public procurements have been plagued by many problems and corruption risks

Today, March XXX, 2022, the Center for Civil Communications (CCC) published the Semi-annual monitoring report on public procurements related to COVID-19 protection, based on in-depth monitoring of 40 public procurements for goods, services and works whose contracts were awarded in the first half of 2021. Targeted public procurements represent 38% of all COVID-19 tender procedures organized in the analyzed period. The value of these tender procedures accounts for 5.7 million euros, i.e. 36% of cumulative value of all COVID-19 public procurements organized in the analyzed period.

The monitoring has detected a number of key problems and corruption risks, as follows:

  • COVID-19 public procurements in 2021 have been plagued by many problems and corruption risks, although institutions had an entire crisis year (2020) to gain relevant experience.
  • Although they have procured same goods, services and works, there is no alignment/harmonization among institutions in respect to description of these procurement subjects which is observed even among institutions that have same or similar needs (e.g., clinics, COVID centers, administration bodies, etc.).
  • Prices at which goods were procured are highest in tender procedures presented with only one bid or only one acceptable bid after the bid-evaluation process resulted in exemption of other bids. This situation is best represented by tender procedures for procurement of protective gloves that were marked by competition and resulted in unit price of 2.43 MKD, while tender procedures presented with only one bid have attained unit price of 11.21 MKD.
  • Often there is no correlation between the price and the quantity of procured goods in the sense of attaining lower price for higher quantities and vice versa. Hence, 5,000 respiratory masks N95 were procured at the price of 9.73 MKD, while the procurement of 60,000 masks with same specifications attained a unit price of 41 MKD.
  • Oftentimes, the procurement’s estimated value is several times higher than prices attained on the tender procedure or actual market prices. This is indicative of unrealistic procurement planning that could imply high risk provided that contracting authorities are purposefully leaving space for signing contracts at unrealistically high prices to accommodate corruptive behavior and action.
  • Not a single public procurement from the monitoring sample has complied with the law-stipulated obligation to provide detailed elaboration of procurement needs in the sense of explaining why the institution needs goods/services/works in indicated quality and quantity.
  • Some tender procedures are concealing discriminatory elements in detailed and voluminous descriptions of procurement subjects, although the standard indicated therein does not include all characteristics enlisted.
  • 20% of tender procedures included exemption of bids, whereby 26 from total of 93 bidders had been exempted, accounting for around 28%.
  • As regards performance of public procurement contracts, the focus is put on material and financial aspects, with little or no consideration concerning quality of delivered goods/services/works. This monitoring effort observed cases in which contracting authorities have procured quantities that are significantly higher than those planned.
Print
PDF

Анализа на еднаквоста на испорачаните здравствени услуги во различните КОВИД-центри

on .

There are no translations available.

Целта на истражувањето беше да се испита дали на 1 пациент во различните ковид-центри во земјата му бил овозможен еднаков медицински третман, во смисла на клучни лекови и опрема. Понатаму, целта на истражувањето е наодите да се искористат како појдовна основа за да се извлечат препораки за промена на праксата и креирање политики и стратешки документи при евентуални идни слични кризи.

Print
PDF

Policy brief on public procurement

on .

Preventing Corruption in Public Procurement: What can the contracting authorities do?

This policy brief is focused on addressing corruption and conflict of interests in public procurement at institutional level, i.e. what can and should be done in this regard.