Користиме само задолжителни „колачиња“ со цел да ви овозможиме најдобро искуство на нашиот сајт. Прочитајте повеќе
1. ИЗГРАДБА НА ЗАТВОРЕН БАЗЕН БИТОЛА
ДОКУМЕНТИ:
Известување за склучен договор
2. КРУЖЕН ТЕК КАЈ ВЕТЕРИНАРНОТО БИТОЛА
ДОКУМЕНТИ:
Известување за склучен договор
Известување за реализиран договор
3. ХОРИЗОНТАЛНА СИГНАЛИЗАЦИЈА БИТОЛА
ДОКУМЕНТИ:
Оглас на набавката за машини за бележење
Тендерска документација за боја
Тендерска документација за машини за бележење
Известување за склучен договор за боја
Известување за склучен договор за машини за бележење
Известување за реализиран договор за боја 1
Известување за реализиран договор за боја 2
Известување за реализиран договор за боја 3
Известување за реализиран договор за боја 4
Известување за реализиран договор за боја 5
]]>Целта на истражувањето е согледување на состојбите со инспекцискиот надзор во единиците на локална самоуправа. Истражувањето е поттикнато од ризиците од корупција поврзани со инспекцискиот надзор кои ја наметнуваат неопходноста од анализирање на постоечките практики, детектирање на проблемите и изготвување соодветни препораки со цел зголемување на транспарентноста и интегритетот на овие процедури.
Ова истражување е спроведено во осум таргетирани општини (Битола, Кичево, Куманово, Неготино, Тетово, Струмица, Чаир и Штип), но мора да се нагласи дека Општина Неготино, и покрај сите напори за обезбедување на соодветните податоци, остана нереспонзивна и не е вклучена во истражувањето од едноставна причина што од општината не одговорија на барањето за слободен пристап до информации од јавен карактер и податоците кои се предмет на истражувањето останаа необелоденети.
Истражувањето ги откри следниве клучни наоди:
]]>НЕДОВОЛНА ТРАНСПАРЕНТНОСТ И НИСКИ ЦЕНИ ПРИ ПРОДАЖБАТА НА ДРЖАВНО ГРАДЕЖНО ЗЕМЈИШТЕ
]]>
Today, September 30, 2024, the Center for Civil Communications announced:
- The report from the regular monitoring of public procurement, which includes surveys with companies and representatives of state institutions;
- The Index of rationality where the prices at which different institutions procured exactly the same products or services are compared and
- The database on public procurement of municipalities for 2023.
Key findings from these surveys include:
- Public procurement in 2023 reached a record high value and a record low competition in the last 10 years. Contracts for public procurement were concluded in the total value of 1.5 billion euros, which is 35% more than the previous year.
- According to the monitoring of public procurements, the average number of offers per tender was 2.7. In one third of the tenders, only one bid was received. The absence of competition is a consequence of favoring tender documents and lost confidence of the business sector in fair procurement competition.
- 41% of public procurement officials for state institutions believe that there is often corruption in procurement. Most of them say that corruption is the most prevalent as a result of political interests, and that companies are a bigger generator of corruption than officials in institutions.
- And 51% of the companies that participate in public procurements believe that there is corruption in the procurements, and 23% of the companies involved in the research personally faced it.
- The rationality index reveals large differences in the prices at which institutions buy the same products and services. Thus, for example, the same licenses for computer software are purchased at prices from MKD 6,185 to MKD 23,100.
- The database on public procurement of municipalities, however, reveals that in 2023, municipalities spent 40% more money on procurement than the previous year and that only ten companies received 25% of the value of all tenders.
The reports and researches were developed as part of the "Monitoring of public procurements", implemented by the Center for Civil Communications and financially supported by the Foundation Open Society - Macedonia.
For more information, please contact the Center for Civic Communications at (02) 3213-513 or at center@ccc.org.mk.
]]>Само за десет години бројот на ученици во основните и во средните училишта во земјава е намален за 27 илјади, односно за 10 %
Скопје, 2 септември, 2024 година | Центарот за граѓански комуникации денеска ги објави истражувањето и базата на податоци за движењето на бројот на ученици во земјава во последните десет учебни години. Податоците покажуваат дека:
Во базата на податоци се наоѓаат податоците за секоја општина, по години и по одделенија. Целото истражување можете да го симнете на овој линк.
За повеќе информации, ве молиме, контактирајте го Центарот за граѓански комуникации на (02) 3213-513 или на center@ccc.org.mk.
МИНИСТЕРСТВАТА БЕЗ НАПРЕДОК ВО АКТИВНАТА ТРАНСПАРЕНТНОСТ, ОПШТИНИТЕ СО МИНИМАЛНО ПОДОБРУВАЊЕ
Денес, 14 август 2024 година, Центарот за граѓански комуникации го објави редовното годишно рангирање на институциите според Индексот на активна транспарентност 2024, односно според проактивното објавување информации од јавен карактер, во кое се вклучени 98 институции, односно Владата и сите министерства и општини. Индексот ги покажува следниве клучни аспекти:
» Просечната активна транспарентност на министерствата, на Владата и на општините за 2024 година изнесува 80 % (од максимално можни 100 %) и во однос на лани е подобрена за 4 процентни поени (од 76 % на 80 %).
» Активната транспарентност на министерствата и Владата изнесува 86 %, а на општините 79 %. Во однос на лани, кај министерствата нема напредок, а општините се подобриле за 5 процентни поени.
КУБИК ВОДА ЗА ПИЕЊЕ ВО БОГОВИЊЕ ПЛАЌААТ ПО 7,5 ДЕНАРИ, А ВО КОЧАНИ ПО 49 ДЕНАРИ
Денес, 11 јули 2024 година, Центарот за граѓански комуникации го објави истражувањето за цените, потрошувачката и загубата на водата за пиење во земјава. Истражувањето покажа дека:
- Најниска цена за потрошената вода плаќаат жителите на Боговиње, само 7,5 денари за потрошен кубик, а највисока цена плаќаат жителите на Кочани – дури 48,79 денари за кубик, што е за 6,5 пати повеќе.
Today, July 3, 2024, the Center for Civil Communications (CCC) announced the ranking of the Government, line ministries and municipalities according to 32 anti-corruption performance indicators in public procurement.
Institutions are placed in three zones – red, yellow and green depending on the points won for the way they carry out public procurement. 100% means maximum and 0% means no protection against corruption.
4 ministries and 43 municipalities are in the red zone, that is, their public procurements are carried out with a low level of protection against corruption because they have scored less than 50%.
No institution is located in the green zone, of high protection against corruption, with an anti-corruption performance of over 80%.
The Ministry of Education and Science, the Ministry of Internal Affairs, the Ministry of Environment and Spatial Planning and the Ministry of Political System and Relations between Communities have the greatest exposure to corruption.
Among the municipalities, the lowest level of anti-corruption performance in public procurement was determined in Kratovo and Gostivar. In the red zone is the City of Skopje, as well as 40 other municipalities.
The best performance among ministries have the Ministry of Defense and the Ministry of Agriculture, Forestry and Water Management, with a level of anti-corruption performance of 72%. Among municipalities, the best anti-corruption performance in public procurement have Kavadarci, with 70%, as well as Veles and Probishtip, with 66%.
The low level does not necessarily mean corruption in the public procurement of that institution at all costs, but that not all possible measures are taken to prevent it, and hence the possibility of it happening in these institutions is higher.
The ranking was made within the "Citizens Against Corruption" program, supported by USAID. For more information, please contact the Center for Civil Communications at (02) 3213-513 or at center@ccc.org.mk.
]]>Целта на истражувањето е да се мапираат актуелните практики во однос на издавањето на Б-интегрираните еколошки дозволи, пред сè поради нотираните зголемени проблеми со заштитата на животната средина во државава. Во Националната стратегија за спречување на корупцијата и судирот на интереси (2021 – 2025) се вели дека овој сектор добива на значење во последните години, поради воведувањето различни еколошки и други дозволи кои деловните субјекти треба да ги имаат за да можат да ги започнат/вршат своите оперативни активности. Истражувањето е поттикнато од ризикот од корупција во текот на процесот, којшто ја наметнува неопходноста од анализирање на постојните практики, детектирање на проблемите и изготвување соодветни препораки со цел зголемување на транспарентноста и интегритетот на овие процедури.
Преземете го истражувањето на Македонски јазик.
Преземете го истражувањето на Албански јазик.
Преземете го истражувањето на Англиски јазик.
]]>- Tender procedures organized by SEC and related to this year’s joint presidential and parliamentary elections have costed by 767 thousand EUR more than the sum of all tenders for the same type of elections held individually in 2019 and 2020.
- Out-of-country voting was more expensive than services for printing all voter ballots.
- High 41% of election-related public procurement contracts were awarded by SEC under negotiating procedures without previously announced procurement notice.
- In the years when parliamentary elections are held, public procurements in the country reach record-high levels. This year’s elections were anticipated in public procurements organized last year.
For more information, please contact the Center for Civil Communications at (02) 3213-513 or at center@ccc.org.mk.
]]>